Międzyzdroje
Facebook Projekty realizowane z funduszy zewnętrznych

Zaproszenie do składania ofert na realizację opieki stomatologicznej nad uczniami szkół, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyzdroje

Burmistrz Międzyzdrojów

zaprasza do składania ofert na realizację opieki stomatologicznej nad uczniami szkół,
dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyzdroje

Podstawa prawna: art.4 pkt 2) oraz art.12 ust.3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej
nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078).

 

Lekarz dentysta sprawujący opiekę stomatologiczną nad uczniami wykonuje:

  1. świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia,
  2. profilaktyczne świadczenia stomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia

- określone w przepisach wydanych na podstawie art.31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku

o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji.

 

Lekarz dentysta współpracuje z pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania albo higienistką szkolną oraz dyrektorem szkoły w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia jamy ustnej oraz profilaktyki próchnicy zębów u uczniów - art.9 ust.1 i 3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej
nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078).

 

Opiekę stomatologiczną nad uczniami może sprawować lekarz dentysta spełniający wymagania określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2024 roku poz.146), w części dotyczącej warunków realizacji świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej albo który jest zatrudniony lub wykonuje zawód u świadczeniobiorcy, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej – art. 5 ust.4 ustawy
z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078) .

 

Świadczenia opieki stomatologicznej będą realizowane w gabinecie stomatologicznym podmiotu, z którym gmina Międzyzdroje, jako organ prowadzący szkoły zawrze porozumienie dotyczące realizacji świadczeń
z zakresu opieki stomatologicznej dla uczniów szkół prowadzonych przez gminę Międzyzdroje. W razie potrzeby przewidujemy możliwość zawarcia porozumienia z więcej niż jednym podmiotem. Liczba placówek objętych opieką stomatologiczną zostanie ustalona w ramach zawartego porozumienia między gminą Międzyzdroje a podmiotem realizującym świadczenia z zakresu opieki stomatologicznej.

 

Opieka stomatologiczna dotyczy około 470 uczniów szkół, dla których gmina Międzyzdroje jest organem prowadzącym. Są to dwie szkoły podstawowe:

  1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Międzyzdrojach - 339 uczniów.
  2. Szkoła podstawowa nr 2 im. prof. dra Władysława Szafera w Wapnicy – 148 uczniów.

 

Świadczenia zdrowotne z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, finansowane są
ze środków publicznych ujętych w planie finansowym Narodowego Funduszu Zdrowia.

 

Oferta powinna zawierać:

  1. Adres miejsca świadczenia opieki stomatologicznej.
  2. Liczbę uczniów możliwych do objęcia tym świadczeniem.
  3. Dni oraz czas w jakim ta opieka może być realizowana (dni tygodnia, godziny od … do …)

 

Ofertę należy przesłać do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach, Plac Ratuszowy 1, 72-500 Międzyzdroje
lub na adres e-mail: um_oswiata@miedzyzdroje.pl do dnia 10 czerwca br. z dopiskiem „Opieka stomatologiczna nad uczniami gminy Międzyzdroje”.

 

Osobą wyznaczoną do kontaktów jest Grażyna Dubako Główny Specjalista ds. Oświaty, Zdrowia i Spraw Społecznych, tel. 91 32 75 636, e-mail: um_oswiata@miedzyzdroje.pl

 

Międzyzdroje, 26 maja 2025 roku

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE L z dnia 4 maja 2016 r.) – dalej RODO, informujemy iż: 

Administratorem danych osobowych jest:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Międzyzdrojów, z siedzibą w Międzyzdrojach,
przy Placu Ratuszowym 1, 72-500 Międzyzdroje. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres
e-mail: um@miedzyzdroje.pl lub telefonicznie pod numerem tel. 91 32 75 631, bądź pisemnie na adres siedziby administratora.

Inspektor ochrony danych.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan kontaktować poprzez email: iod@międzyzdroje.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.

Cele i podstawy przetwarzania.

Dane osobowe będą przetwarzane w celu wyłonienia podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego dla uczniów szkół podstawowych w Gminie Międzyzdroje. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. lit. b) oraz lit. e) RODO w związku z realizacją przez administratora zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji.

Odbiorcy danych osobowych.

Odbiorcami przetwarzanych danych osobowych będą odbiorcy Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Międzyzdrojach, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja z przeprowadzonego postępowania na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 902) oraz jednostki administracji publicznej uprawnione do sprawowania kontroli i nadzoru
nad prawidłowością funkcjonowania Administratora lub mogące potwierdzić prawdziwość podanych informacji. 

Okres przechowywania danych.

Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat poczynając od 1 stycznia roku następnego lub w przypadku zawarcia umowy przez czas obowiązywania umowy będącej efektem udzielenia zamówienia publicznego, a następnie po jej zakończeniu przez okres 5 lat poczynając od 1 stycznia roku następnego, które to okresy wynikają z przyjętego
w jednostce Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. Przedmiotowe terminy mogą zostać wydłużony o czas niezbędny
do zamknięcia wzajemnych rozliczeń finansowych.

Sposób przetwarzania danych osobowych

Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie zostaną poddane profilowaniu i nie będą przedmiotem transferu do państw trzecich tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Prawa osób, których dane dotyczą.

Na zasadach określonych w RODO właścicielowi danych osobowych przysługuje:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopi,
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
  3. prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się
    z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  5. prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
    00 - 193 Warszawa.

Informacja o wymogu podania danych.

Podanie jest wymogiem niezbędnym i koniecznym dla potrzeb przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 


Publikacja

Oświadczenie Świadczeniobiorcy


Publikacja

Porozumienie WZÓR