Burmistrz Międzyzdrojów
zaprasza do składania ofert na realizację opieki stomatologicznej nad uczniami szkół,
dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyzdroje
Podstawa prawna: art.4 pkt 2) oraz art.12 ust.3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej
nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078).
Lekarz dentysta sprawujący opiekę stomatologiczną nad uczniami wykonuje:
- świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia,
- profilaktyczne świadczenia stomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia
- określone w przepisach wydanych na podstawie art.31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji.
Lekarz dentysta współpracuje z pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania albo higienistką szkolną oraz dyrektorem szkoły w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia jamy ustnej oraz profilaktyki próchnicy zębów u uczniów - art.9 ust.1 i 3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej
nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078).
Opiekę stomatologiczną nad uczniami może sprawować lekarz dentysta spełniający wymagania określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2024 roku poz.146), w części dotyczącej warunków realizacji świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej albo który jest zatrudniony lub wykonuje zawód u świadczeniobiorcy, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej – art. 5 ust.4 ustawy
z dnia 12 kwietnia 2019 roku o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz.U. z 2019 roku poz. 1078) .
Świadczenia opieki stomatologicznej będą realizowane w gabinecie stomatologicznym podmiotu, z którym gmina Międzyzdroje, jako organ prowadzący szkoły zawrze porozumienie dotyczące realizacji świadczeń
z zakresu opieki stomatologicznej dla uczniów szkół prowadzonych przez gminę Międzyzdroje. W razie potrzeby przewidujemy możliwość zawarcia porozumienia z więcej niż jednym podmiotem. Liczba placówek objętych opieką stomatologiczną zostanie ustalona w ramach zawartego porozumienia między gminą Międzyzdroje a podmiotem realizującym świadczenia z zakresu opieki stomatologicznej.
Opieka stomatologiczna dotyczy około 470 uczniów szkół, dla których gmina Międzyzdroje jest organem prowadzącym. Są to dwie szkoły podstawowe:
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Chrobrego w Międzyzdrojach - 339 uczniów.
- Szkoła podstawowa nr 2 im. prof. dra Władysława Szafera w Wapnicy – 148 uczniów.
Świadczenia zdrowotne z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, finansowane są
ze środków publicznych ujętych w planie finansowym Narodowego Funduszu Zdrowia.
Oferta powinna zawierać:
- Adres miejsca świadczenia opieki stomatologicznej.
- Liczbę uczniów możliwych do objęcia tym świadczeniem.
- Dni oraz czas w jakim ta opieka może być realizowana (dni tygodnia, godziny od … do …)
Ofertę należy przesłać do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach, Plac Ratuszowy 1, 72-500 Międzyzdroje
lub na adres e-mail: um_oswiata@miedzyzdroje.pl do dnia 10 czerwca br. z dopiskiem „Opieka stomatologiczna nad uczniami gminy Międzyzdroje”.
Osobą wyznaczoną do kontaktów jest Grażyna Dubako Główny Specjalista ds. Oświaty, Zdrowia i Spraw Społecznych, tel. 91 32 75 636, e-mail: um_oswiata@miedzyzdroje.pl
Międzyzdroje, 26 maja 2025 roku
Administratorem danych osobowych jest:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Międzyzdrojów, z siedzibą w Międzyzdrojach,
przy Placu Ratuszowym 1, 72-500 Międzyzdroje. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres
e-mail: um@miedzyzdroje.pl lub telefonicznie pod numerem tel. 91 32 75 631, bądź pisemnie na adres siedziby administratora.
Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan kontaktować poprzez email: iod@międzyzdroje.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
Cele i podstawy przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu wyłonienia podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego dla uczniów szkół podstawowych w Gminie Międzyzdroje. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. lit. b) oraz lit. e) RODO w związku z realizacją przez administratora zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji.
Odbiorcy danych osobowych.
Odbiorcami przetwarzanych danych osobowych będą odbiorcy Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
w Międzyzdrojach, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja z przeprowadzonego postępowania na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 902) oraz jednostki administracji publicznej uprawnione do sprawowania kontroli i nadzoru
nad prawidłowością funkcjonowania Administratora lub mogące potwierdzić prawdziwość podanych informacji.
Okres przechowywania danych.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat poczynając od 1 stycznia roku następnego lub w przypadku zawarcia umowy przez czas obowiązywania umowy będącej efektem udzielenia zamówienia publicznego, a następnie po jej zakończeniu przez okres 5 lat poczynając od 1 stycznia roku następnego, które to okresy wynikają z przyjętego
w jednostce Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. Przedmiotowe terminy mogą zostać wydłużony o czas niezbędny
do zamknięcia wzajemnych rozliczeń finansowych.
Sposób przetwarzania danych osobowych
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie zostaną poddane profilowaniu i nie będą przedmiotem transferu do państw trzecich tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Prawa osób, których dane dotyczą.
Na zasadach określonych w RODO właścicielowi danych osobowych przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopi,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się
z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej, - prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00 - 193 Warszawa.
Informacja o wymogu podania danych.
Podanie jest wymogiem niezbędnym i koniecznym dla potrzeb przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.