Międzyzdroje
Facebook Projekty realizowane z funduszy zewnętrznych

Jak wybrać konkurs artystyczny online?

Udział w konkursach artystycznych, zawodach sportowych, projektach społecznych czy wolontariacie świadczy o zaangażowaniu, pasji i determinacji młodej osoby.

Wiele renomowanych szkół i uczelni docenia nie tylko wyniki w nauce, ale także szeroki wachlarz zainteresowań oraz inicjatywę podejmowaną poza obowiązkowym programem edukacyjnym. Certyfikaty, dyplomy i rekomendacje mogą stanowić istotny atut w procesie rekrutacyjnym, podkreślając indywidualne osiągnięcia oraz rozwój osobisty kandydata. Dlatego warto zachęcać dzieci do aktywnego uczestnictwa w różnego rodzaju wydarzeniach oraz zadbać o odpowiednie dokumentowanie ich sukcesów.

W dobie dynamicznych zmian w Polsce i na świecie inwestowanie w edukację i rozwój staje się niezwykle istotne. Wspieranie dzieci i młodzieży poprzez konkursy artystyczne online to doskonała okazja do szlifowania umiejętności, nauki samodyscypliny oraz rozwijania determinacji w dążeniu do celu. Jednak jak wybrać wartościowy konkurs, by uniknąć rozczarowania i nie zmarnować czasu oraz środków finansowych?

Przy wyborze konkursu warto zwrócić uwagę na jego historię. Konkursy o ugruntowanej pozycji zazwyczaj zapewniają rzetelną organizację i przejrzystość ocen. Transparentność jest kluczowym elementem – publikowanie protokołów każdej edycji pozwala ocenić, jak przebiegała ocena i jakie były kryteria przyznawania nagród. Równie istotny jest skład jury, który powinien obejmować ekspertów z różnych dziedzin artystycznych i różnych krajów, szczególnie w przypadku konkursów wielodyscyplinarnych. Renomowane jury to gwarancja sprawiedliwej oceny.

Warto również sprawdzić, ilu uczestników i z jakich krajów bierze udział w konkursie. Im większa geograficzna różnorodność, tym większa ranga wydarzenia. Podobnie istotne dla polskich uczestników jest to, ile miast z Polski jest reprezentowanych w konkursie, ponieważ szeroki udział świadczy o zainteresowaniu i jakości wydarzenia.

Kolejnym aspektem jest aktywność konkursu w mediach społecznościowych. Rzetelny konkurs prowadzi aktywne profile, gdzie można zapoznać się z opiniami uczestników, rekomendacjami i informacjami o organizacji. Warto również przeanalizować kwestie organizacyjne, takie jak przejrzystość regulaminu, jasne zasady zgłoszeń oraz rzetelna obsługa uczestników.

Nie można pominąć kwestii opłaty wpisowej. Organizacja konkursu wymaga dużego nakładu pracy, m.in. analizy zgłoszeń, opracowania regulaminu, doboru partnerów i jury, nadzorowania ocen, przygotowania materiałów promocyjnych, dyplomów i nagród. Jeśli wpisowe jest podejrzanie niskie (np. 20 zł), warto zastanowić się, czy konkurs nie jest jedynie fikcją.

 

Dlaczego udział w prestiżowych konkursach ma znaczenie? Dla osób poważnie myślących o rozwoju artystycznym i starających się o stypendia dla uzdolnionych dzieci i młodzieży, udział w renomowanych konkursach jest niezwykle istotny. Wnioski stypendialne często wymagają nie tylko dyplomu, ale również notki o konkursie (zaświadczenia), jego prestiżu, składzie jury i liczbie uczestników. Im bardziej znaczący konkurs, tym większa szansa na uzyskanie wsparcia finansowego dla dalszego rozwoju talentu.

W związku z powyższym warto dobrze przeanalizować wybór konkursu, by mieć pewność, że udział w nim będzie wartościowym doświadczeniem, a zdobyte wyróżnienia będą realnym atutem w dalszej edukacji i karierze artystycznej. Rodzicom należy pamiętać, że udokumentowana pozaszkolna aktywność dziecka może być kluczowym elementem, który doda kilka niezbędnych punktów przy aplikacji do wymarzonej szkoły (niekoniecznie artystycznej).

 

Poniżej prezentujemy wyniki zimowego konkursu artystycznego online, w którym udział wzięli utalentowani uczniowie szkół muzycznych, studiów wokalnych, domów kultury oraz osoby uczące się prywatnie.

 

-------

W sezonie zimowym do internetowych konkursów "Fundacji Benefis" - "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide" zgłosiło się 844 uczestników z 34 krajów: Azerbejdżan, Bahrajn, Bangladesz, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Egipt, Estonia, Finlandia, Francja, Indie, Izrael, Włochy, Kazachstan, Łotwa, Liban, Litwa, Malta, Mołdawia, Nigeria, Macedonia Północna, Pakistan, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowenia, Sri Lanka, Naddniestrze, Trynidad i Tobago, Ukraina, Uzbekistan.

Polskę tym razem reprezentowało 65 miast i miejscowości: Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Łódzki, Banino, Bełżyce, Białystok, Bielawa, Brzostek, Chełm, Częstochowa, Dydnia, Dys, Dzikowiec, Domysłów, Gidle, Głogów Małopolski, Gorzkowice, Janów Podlaski, Jasło, Jelenie, Kalisz, Kołczewo, Koszalin, Kozienice, Kraśnik, Kruszyna, Książenice, Kutno, Koryta, Lipno, Lublin, Łagiewniki Nowe, Łapy, Łążek Garncarski, Łódź, Ludwin, Łupianka Stara, Nadarzyn, Niwiska, Nowe Miasteczko, Nowy Targ, Nowy Tomyśl, Nysa, Opole, Opole Lubelskie, Polanica-Zdrój, Poznań, Pruszcz Gdański, Puchaczów, Puławy, Raszków, Ruda Talubska, Słodków Trzeci, Słupsk, Stargard, Szczecin, Tuchola, Urszulin, Ustrzyki Dolne, Warszawa, Wilkołaz, Włodawa, Wrocław, Zaczernie, Żarnowiec, Żory.

Jury oceniało uczestników indywidualnie w zależności od wieku. Brane pod uwagę dobór repertuaru, umiejętności wykonawców, artyzm, dobór strojów i rekwizytów, ogólny wyraz artystyczny.

Po obejrzeniu nagrań specjalną decyzją Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Jury postanowiono przyznać Grand-Prix w kilku nominacjach osobno.

 

Konkurs "Digi-Form-Art" ("Karawana Kultury"):

 

GRAND-PRIX MUSIC, 10-12 y.o. (Junior II)

Yusifov İbrahim

Nauczyciel Javadli Taleh, Akompaniator Yusifova Zuleykha

Agsu District Children's music school, Azerbejdżan

 

GRAND-PRIX PIANO, 13-15 y.o. (Junior III)

Mateusz Niewiadomski

Nauczyciel Hanna Urbańska

OSM I st. im. prof. Marka Jasińskiego w Szczecinie, Polska

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 10-12 y.o. (Junior II)

Kalina Zatyka

Nauczyciel Agnieszka Zdrodowska-Karkosz

SP nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Św. Jana Pawła II w Łapach, Polska

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 13-15 y.o. (Junior III)

Kinga Kipigroch

Nauczyciel Violetta Ojrzyńska

Studio Piosenki GOK w Gidlach, Polska

 

Konkurs "Star Bridge" ("Wyspy Cały Świat" – Wolin, Polska – Sri Lanka):

 

GRAND-PRIX DANCE, 13-15 y.o. (Junior III)

Ansamblul de dans popular "Unghenenii"

Nauczyciel Cristina Rotaraș

Palace of Culture of Ungheni Municipality, Mołdawia

 

GRAND-PRIX MUSIC, 16-19 y.o. (Junior IV)

Maciej Zaczko

Nauczyciel Edyta Moroz, Akompaniator Żanetta Orłowska

ZPSM im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie, Polska

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, 13-15 y.o. (Junior III)

Julia Marcinkowska

Nauczyciel Ewa Łukasiak

Katolickie Szkoły Niepubliczne w Pruszczu Gdańskim, Polska

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, 10-12 y.o. (Junior II)

Alise Jansone

Nauczyciel Minjona Rebhūna

Ventspils Jaunrades nams, Łotwa

 

 

Oprócz dyplomów i podziękowań najlepsi uczestnicy otrzymali dodatkowe nagrody od współorganizatorów, partnerów i sponsorów projektów artystycznych "Karawana Kultury" i "Wyspy Cały Świat". Są to specjalne certyfikaty i zaproszenia do nieodpłatnego bądź ulgowego udziału w konkursach międzynarodowych online i na żywo w Bułgarii, Mołdawii, Rumunii, Izraelu, Estonii, we Francji, na Malcie i w Polsce (w tym Warsztaty Wokalne i Muzyki Dawnej w Kamieniu Pomorskim).

"Fundacja Benefis" dziękuje wszystkim, którzy wzięli udział w zimowej edycji konkursów "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide".

Wasza pasja i zaangażowanie stały się dla nas źródłem inspiracji. Dzięki Wam mieliśmy okazję podziwiać niezwykłe bogactwo kulturowe, muzyczne i artystyczne, prezentowane na najwyższym poziomie. Z dumą reprezentowaliście swoje kraje i miejscowości na międzynarodowej scenie, za co należą się Wam wielkie gratulacje i uznanie.

Cieszymy się, że byliście z nami i liczymy, że kolejne edycje zgromadzą równie liczne grono utalentowanych artystów. Do zobaczenia w następnej edycji!

 

Fundacja Benefis, Wolin