MIĘDZYZDROJE I BYDGOSZCZ PROMUJĄ SIĘ WSPÓLNIE
15 cze 2010
W ramach zaplanowanych na rok 2010 działań promocyjnych ukierunkowanych na potencjalnego turystę z Polski, staramy się wykorzystywać współpracę terytorialną pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego. W ubiegłym roku podpisaliśmy umowę z miastem Jelenia Góra i Będzin i uzyskaliśmy znaczną pomoc w przygotowaniu plenerowej imprezy promocyjnej, która odbędzie się w dniach 12 – 13 czerwca b.r. na rynku w Jeleniej Górze.
Wykorzystując to narzędzie postawiliśmy na współpracę z miastem Bydgoszcz. W ramach podjętych rozmów oraz współpracy w firmą Green House z Bydgoszczy w dniu 14 maja 2010 roku w ratuszu miejskim w Bydgoszczy na zorganizowanej konferencji prasowej Prezydent Miasta Bydgoszcz Konstanty Dombrowicz oraz Burmistrz Międzyzdrojów Leszek Dorosz oficjalnie przypieczętowali umowę o współpracy promocyjnej między dwoma miastami. Porozumienie to ma być z czasem rozbudowane o dodatkowe punkty, co ma przynieść wiele korzyści zarówno Bydgoszczy, jak i Międzyzdrojom.
- Podczas mojej wizyty zapoznałem się z możliwościami, jakie ma wasze miasto. Bydgoszcz jest prężnie rozwijającym się ośrodkiem, skierowanym na rozwój gospodarki i turystyki - stwierdził burmistrz Leszek Dorosz. - Współpraca będzie odbywała się na wielu płaszczyznach. Będziemy wywieszać w mieście specjalne banery reklamujące Bydgoszcz wśród turystów odwiedzających Międzyzdroje latem.
- Zgodnie z porozumieniem planuje się w Bydgoszczy rozmieszczenie billboardów prezentujących walory Gminy Międzyzdroje. Działanie to ma pokazać mieszkańcom, którzy planują swój wypoczynek, że Międzyzdroje i Pomorze Zachodnie jest interesujące i warto je odwiedzić - podkreślał prezydent Konstanty Dombrowicz. Mieszkańcy Bydgoszczy będą informowani o imprezach w Międzyzdrojach również na stronie internetowej www.bydgoszcz.pl oraz w punktach informacji turystycznej w mieście.
Po konferencji prezydent Dombrowicz oraz burmistrz Dorosz otworzyli przygotowaną przez Międzyzdroje wystawę zdjęć na ul. Długiej, prezentujących piękno naszej nadmorskiej miejscowości.
Podczas porannej audycji w radio Pomorze i Kujawy Burmistrz Międzyzdrojów prezentował walory naszej Gminy słuchaczom radia a w zorganizowanym konkursie o naszej miejscowości, w którym wygraną był pobyt weekendowy w hotelu Aurora, Burmistrz zadał pytanie konkursowe - ile lat ma kąpielisko Międzyzdroje ? W ciągu dwóch godzin audycji na pytanie odpowiedziało ok. 350 - ciu słuchaczy radia. Konkurs trwa 7 dni.
Nasz pobyt w Bydgoszczy był bardzo nagłośniony medialnie. Ukazały się artykuły w prasie
( Gazeta Pomorska Bydgoszcz, Express Bydgoski, Gazeta Wyborcza – Bydgoszcz )
i w internecie ( www.bydgoszcz.pl, www.pomorska.pl, www.express.bydgoski.pl, www.miasta.gazeta.pl/bydgoszcz ) oraz audycje w telewizji TV Bydgoszcz i w radio Pomorze i Kujawy. Nasza akcja została wzmocniona poprzez emitowane w TV Bydgoszcz spoty reklamowe o Międzyzdrojach ( 26 emisji w terminie 13 – 22 maja b.r. ).
Jesteśmy przekonani, że taka forma działań promocyjnych wzmocni pozytywny wizerunek
i markę naszego miasta oraz znacznie przyczyni się do planowanych przez Bydgoszczan pobytów wczasowych właśnie u nas.
Przygotowała: Anetta Czyżak
Inspektor d.s. promocji i współpracy z zagranicą