Tour Salon 2009 Poznań
29 paź 2009
W dniach 21-24 października 2009 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się jubileuszowa, 20-ta edycja największych targów turystycznych w Polsce, Tour Salon 2009. Impreza trwała cztery dni, w tym dwa pierwsze dni przeznaczone były dla branży turystycznej, a dwa następne dla szerokiej publiczności. W czasie trwania targów organizowane były liczne konferencje, prezentacje regionów, miast oraz firm z branży turystycznej. W b.r. roku obecnych było ponad 700 wystawców z 39 krajów. Wśród nich znalazły się kraje z zagranicy, polskie regiony, biura podróży, hotele, ośrodki wypoczynkowe, sanatoria, i wiele innych z branży turystyczno-wypoczynkowej.
Stoisko Gminy Międzyzdroje (6m2) zorganizowane zostało w ramach stoiska Zachodniopomorskiego, którego łączna powierzchnia wyniosła 180m2. Odwiedzający nas otrzymywali materiały promocyjne, plan miasta i bazę noclegową oraz ulotki poszczególnych obiektów turystycznych znajdujących się na terenie Gminy Międzyzdroje. Głównym zainteresowaniem cieszyły się tańsze oferty noclegowe, a także kompleksowe oferty SPA. Obsługa naszego stoiska ubrana w białe i niebieskie koszulki polo z promocyjnym logo Międzyzdrojów udzielała wyczerpujących odpowiedzi na pytania odwiedzających.
Oprócz typowego stoiska targowego , prezentującego materiały promocyjne, odwiedzający mogli wziąć udział w konkursach i akcjach promocyjnych przygotowanych przez nas specjalnie na tę okazję. Aby wziąć w nich udział trzeba było wypełnić krzyżówkę na temat atrakcji turystycznych Międzyzdrojów. Spośród prawidłowo wypełnionych krzyżówek na scenie głównej w pawilonie targowym rozlosowane zostały nagrody. Dodatkowo, dla osób, które nie wzięły udziału w konkursie krzyżówkowym, przygotowano loterię balonową. I tak zostały rozdane balony, w których znajdowały się kupony. Podczas ogłoszenia wyników balony zostały przebite. Osoby, które miały w balonie karteczkę z napisem „nagroda” wygrywały nagrody-upominki.
Nagrodami głównymi w konkursach były 2 vouchery na pobyt weekendowy w Międzyzdrojach ufundowane przez Bagiński & Chabinka SPA i hotel Amber Baltic. Oprócz nagród głównych zostały także rozlosowane nagrody pocieszenia w formie pakietów z gadżetami i materiałami promocyjnymi przygotowanymi przez Urząd Miejski w Międzyzdrojach.
Tour Salon 2009 należy zaliczyć do bardzo udanych pod względem promocyjnym imprez targowych. Jesteśmy przekonani, że nasze działania w znaczący sposób przyczynią się do zwiększenia liczby odwiedzających naszą gminę. Zdjęcia z imprezy dostępne są na naszej galerii.
Anetta Czyżak
Inspektor d.s. promocji
Tomasz Jakubowski
Młodszy referent d.s. promocji